Werken op de A3
Herstelwerken op de A3 tussen Waremme en Berloz en op de oprit Luik - Namen van de verkeerswisselaar in Loncin
De werf op de A3, uitgevoerd door agentschap Sud-Est, bestaat uit de herstelling van het geluidwerende wegdek tussen Waremme en Berloz over een lengte van bijna
5 km alsook op de oprit Luik-Namen van de verkeerswisselaar in Loncin voor rekening van SOFICO.
Dit in twee fasen opgedeelde werk bestaat uit :
De herstelling van de A3 richting Brussel (KP 66.35 tot KP 61.5), hetzij 78.000 m²
- De installatie van de signalisatie met invoeging van het verkeer voor een doorsteek in de middenberm (2 fasen).
- De realisatie bij de start van de werf van een ter plaatse gegoten STEP Barrier, over een lengte van 1.100 m in de middenberm en 400 m tussen de autosnelweg en het Total benzinestation.
- De afbraak via wegfrezen :
- van het doorgaand gewapend beton tot een diepte van ca. 3 cm;
- van de pechstrook tot een diepte van 11 cm;
- van het bestaande wegdek tot een diepte van 19 cm op de verkeerswisselaar van Berloz.
- De aanleg van een asfaltlaag type AC 20 basis 3-1 en AC 20 basis 3-8 voor de pechstrook en de verkeerswisselaar van Berloz.
- De aanleg van een SAMI over het hele oppervlak van het doorgaand gewapend beton.
- De aanleg van een asfaltlaag type AC 10 basis 3-2 en SMA 6.3 -2 over het hele oppervlak van de werf, in overlay.
- De realisatie van een NZRW-markering (nachtzichtbaarheid bij regenweer).
De herstelling van een oprit op de verkeerswisselaar van Loncin, hetzij 19.000 m²
- De afbraak via wegfrezen :
- van de pechstrook en de snelle strook tot een diepte van 10,5 cm
- van de trage strook tot een diepte van 22 cm
- De aanleg van een asfaltlaag type EME 14 basis 8 als eerste onderlaag van de trage strook
- De aanleg van een asfaltlaag type AC 14 basis 3-2 en SMA 6.3 -2 over het hele oppervlak van de oprit
- De realisatie van een NZRW-markering (nachtzichtbaarheid bij regenweer).